Cultuurcafé in De Guyter op dinsdag 4 april 2017 was een succes. Een inspirerende presentatie van eigenaar en creative director Jeroen Wielaard van reclamebureau Just in Leiden. Als commercieel ondernemer zoekt hij graag de connectie met cultuur. Jeroen Wielaard starte in Leiden zijn bedrijf en hij heeft contact gezocht met het culturele veld, zijn 50×50 deal. De culturele partij kon met zijn of haar plan terecht bij zijn bedrijf Just, hij verdubbelde het geldbedrag wat nodig was en verzorgde marketing en reclame. Zo ook organiseerde Just voor het bedrijf Heijmans en de gemeente Leiden allerlei festiviteiten. Er waren nieuwe bouwplannen voor een volksbuurt die mensen moest trekken uit een ander milieu. Met ‘liefde’ organiseerde Jeroen Wielaard onder andere toneel, concert en luistertour bij mensen thuis waardoor het juiste kooppubliek thuis raakte in hun toekomstige woonomgeving. De huizen werden snel verkocht. Interessant was ook te horen dat Leiden een soort cultuur makelaar heeft, de schakel tussen de gemeente en het culturele veld. De strekking van zijn presentatie was dat cultuur en ondernemerschap elkaar versterken. Wat zijn de mogelijkheden in Pijnacker-Nootdorp?
Na deze inspirerende presentatie was er tijd om met elkaar in gesprek te gaan. Veel culturele partijen hebben hun ideeën kunnen uitwisselen. Nootdorp.nu werd vertegenwoordigd door Jessica Davilar van BeeldendeWoorden. Zij schreef driftig en we zijn benieuwd wat zij heeft geschreven voor Nootdorp.nu.
Oratorium Cantando Pijnacker heeft verbinding gelegd met Balletstudio Nootdorp en Suzan Vermeer. Wie weet kunnen ze samenwerken aan het project The Armed Man van de componist Jenkins. Er zijn vervolg afspraken gemaakt en er kwamen wat puntjes naar boven die besproken worden in de vergadering van het Cultuurplatform.
Het was een fijn cultuurcafé!
Maak jij cultuur in Pijnacker-Nootdorp zichtbaarder met Twitter. Tweet met #cultuurPN dan retweet het Cultuurplatform je bericht!